+420 602 528 592 (Po–Pá: 9–15h)
info@sportovni-obleceni.cz
Váš košík je prázdný

Tip na cyklotrasu – z Brna do Olšan a zpět

Brno–Olšany–Brno, délka 60 km

Pěkná, místy trošku náročnější trasa na víkendovou cyklovyjížďku, vhodná pro zkušenější cyklisty. Doporučujeme celoodpružené kolo (zdvih 120160), ale dá se jet i na hardtailu.

Trasu můžete zahájit na konečné tramvaje č. 4 v Maloměřicích–Obřanech, kde lze pohodlně zaparkovat auto. Vydáte se po asfaltové cyklotrase č. 5 do Bílovic nad Svitavou. Po 6 km přijedete k Bílovické sokolovně, kde odbočíte doprava na cyklotrasu č. 5005. Sokolovna nabízí možnost občerstvení s letní zahrádkou a velmi slušnou kuchyní.

Sokolovna

Po zdolání 4km stoupání přijedete na rozcestí Kopaniny. Cestou vzhůru minete Myslivnu Lišky Bystrouška a Resslovu hájovnu. Dále budete pokračovat vlevo po žluté turistické značce a po 1,2 km přetnete hlavní silnici Brno–Ochoz. Po chvíli (stále se držte žluté turistické značky) se dostanete k náročnějšímu krátkému prudkému sjezdu, který se mění v hravý mírný trail. Vše se již odehrává na lesní hliněné cestě, místy ztížené kameny a kořeny stromů.

Po příjezdu k lávce přes potok se držte vlevo (nepřejíždějte potok), pokračujte po kamenité cestě k nedalekým chatám, projeďte kolem chat až se dostanete k ranči U jelena. Zde se můžete zastavit na občerstvení, je tady pěkné posezení.

Dále pokračujte po cyklotrase č. 5083 po lesní cestě kolem Ochozské jeskyně na rozcestí Hádek. Přejeděte hlavní silnici Ochoz–Hostěnice a po zpevněné asfaltové cestě stále po trase č. 5083 pokračujte k rozcestí Kalečník celkem asi 14 km. Na Kalečníku se dejde po žluté turistické značce, nebo po cyklotrase 507 pokud chcete pokračovat po asfaltové cestě. Asi po 5 km přijedete na rozcestí U tří javorů. Tady se můžete rozhodnout, zda do Olšan sjedete po asfaltové cestě, nebo lesem po modré turistické značce. Modrá je zábavnější :-)

Po příjezdu do Olšan se můžete zastavit na oběd v místním penzionu, nebo navštívit Farmu Bolky Polívky (pokud bude již v provozu). V Olšanech lze navštívit náměstíčko, kde se natáčel známý film Dědictví aneb Kurvahošigutntág.

Teď máte za sebou polovinu trasy a cestu zpět můžete zvolit opět buď po asfaltové cestě, nebo po modré k rozcestí U tří javorů. Dále bychom doporučili pokračovat stále po modré a vychutnat si svižný sjezdík lesem až k rozcestí Malá Říčka, kde se zase napojíte na asfaltou cestu a dále pokračujete k rozcestí Hádek (cyklotrasa č. 5083).

Z Hádku stále po trase 5083 dojedete až ke křížení Ochozská jeskyně a tady odbočíte na modrou turistickou značku. Tato cesta je náročnější, zejména za mokra, je hodně kamenitá a několikrát se přejíždí potok po dřevěných lávkách. Asi po 3 km pak trasa vyústí v Ochoze u Brna.

Projeďte Ochozem směrem na Brno, po hlavní silnici asi 500 m a u velké křižovatky s kostkovým povrchem uhněte vlevo a jeďte do kopce kolem staku a přilehlých ohrad pro koně, tím se vyhnete dost frekvené hlavní silnici. Tato zkratka končí na konci obce u restaurace (dříve se jmenovala Military Club).

Přejeďte hlavní silnici směřující na Brno a u vodárny (rozcestí říčky) se napojte na cyklotracu č. 5134, po které pokračujte až na rozcestí Kopaniny. Na kopaninách odbočte doprava na zpevněnou cestu a zde máte 2 možnosti jak pokračovat dál. Můžete po cestě pohodlně sjet až do Bílovic nad Svitavou k sokolovně a potom pokračovat vlevo po asfaltové cykloztezce č. 5 zpět do Maloměřic, nebo po 300 m sjet a pokračovat dál rovně po zelené turistické značce úzkým náročnějším kamenitým sjezdem, který končí na rozcestí pod Resslovým pomníkem – Resslovou hájovnou, tady dál pokračujte po žluté turistické značce dalším sjezdem, až se u chat napojíte na asfaltovou cyklotrasu č. 5, po které dojedete do Maloměřic.